Aanhef
dhr. mevr.
Naam
Woonplaats
Telefoon
home > parfums
Parfums

 

Hoe komen parfums tot stand?

Er bestaat bij velen helaas nogal wat onduidelijkheid over de manier waarop parfumgeuren in de wereld tot stand komen.

 

Hoe komen de grote merken aan hun bekende geuren?

Belangrijk om te weten is dat de grote parfummerken hun parfum laten ontwikkelen en produceren door DROM Fragrances in Duitsland. DROM Fragrances is de grootste parfumproducent ter wereld met 80% marktaandeel, en de leverancier van de grote topmerken.

 

We kunnen dit het beste duidelijk maken aan de hand van een voorbeeld. Hiervoor nemen we een geur van Chanel (maar dit kan evengoed Gucci, Dior of Hugo Boss zijn). Chanel wil voor de komende zomer een nieuwe geur op de markt brengen en vraagt haar leverancier DROM Fragrances hiervoor om een bloemig, fris en vooral zomers geurend concentraat te leveren. Wanneer DROM de ontwikkeling van de nieuwe geur heeft afgerond, wordt deze geleverd onder b.v. de naam Cat Walk.(zie afbeelding) Deze naam wordt door DROM Fragrances zélf gegeven.

Chanel noemt deze nieuwe zomerse geur echter geen Cat Walk, maar Coco Mademoiselle. Chanel vult het DROM-geurconcentraat zélf aan met farmaceutisch water en alcohol in een dermate verhouding dat elk flesje Coco Mademoiselle 7% parfumolie bevat (eau de toilette) of 15% parfumolie (eau de parfum).
In sommige gevallen wordt er ook nog een kleurstof aan het geheel toegevoegd om het parfum beter te laten kleuren bij het nieuwe exclusieve flesje dat Chanel speciaal voor haar nieuwe parfum laat maken.
Kort gezegd: In dit voorbeeld koopt Chanel een concentraat, dat ontwikkeld is door DROM. Chanel vult het zelf aan met alcohol en water en brengt het geheel onder éigen exclusieve naam op de markt, in een éigen fles en verpakking.
Chanel maakt daarnaast gebruik van dure marketingcampagnes via radio, televisie, glossy's en andere kostbare media, en Chanel vraagt patent aan op de naam en de fles en de dure parfum is "geboren".

 

Onze Parfums!
De firma Perfand waar wij mee samenwerken koopt bestaande concentraten in, die zijn ontwikkeld door DROM Fragrances (zie dezelfde eerdere afbeelding). Zo ook het concentraat Cat Walk. Perfand gebruikt een standaard percentage van het concentraat voor de parfums; voor parfum 20% (voor vrouwen) en voor eau de parfum 16% (voor mannen). De parfums worden gebotteld en krijgen geen namen maar nummers.
Zo noemen wij deze parfum geen Coco Mademoiselle (die naam is immers geregistreerd en gedeponeerd), maar nummer 18.

 

Het voordeel voor de klant zit hem in het feit dat alle parfums in een standaard flesje zitten en er geen geld verspild wordt aan dure designs en nog duurdere reclamecampagnes.
Een voorbeeld: 1 flesje parfum van 30 ml kost bij ons € 14,30. Dit is zo’n  80% goedkoper dan in de winkel.

 

Onze reclameslogan is dan ook:

 

Draag de geur en niet de verpakking.